Felanmälan

Har du upptäckt fel i din lägenhet ber vi dig logga in i vår fastighetsförvaltare Saps felanmälningsportal. Genom att använda felanmälningsportalen kommer ditt ärende hanteras snabbare.

Inloggningsuppgifter:
Användarnamn: Sandhultsbostäder
Lösenord: saps
Klicka här för att göra felanmälan.

 

Alternativ felanmälan:

Epost: felanmalanboras@saps-group.com
Tel. 08:00-16:00: 0770-110040

Vid Jour/akuta felanmälningar som kan leda till personskada eller egendomsskada vänligen ring 010-405 48 14

 

Enligt hyreslagen är du skyldig att göra en felanmälan snarast om det inträffar ett fel eller en skada i lägenheten så att skadan inte förvärras. Tänk dock på att du som hyresgäst själv är ansvarig för att byta glödlampor, lysrör, glimtändare, säkringar och persienner i din lägenhet. 

Där hyresgästen kan bli ersättningsskyldig:

Vid onormalt slitage och vållande av skada är du enligt hyreslagen ersättningsskyldig. Du ansvarar även för skador som uppkommer genom att någon som tillhör hushållet eller gästar dig uppträtt vårdslöst eller försumligt. Har du inneboende eller till exempel externa hantverkare som orsakar skador i din lägenhet är även det ditt ansvar. Kort sagt, det är du som är ansvarig för skador i lägenheten, oavsett vem som förorsakat dem.